Naken

Spåren efter dina händer,
du är myten bland legender,
general när de frös helvetet till is.

Och jag kan inte sluta skaka,
vinterpälsen är avrakad,
sydd till skräp i Taiwan och såld dyrt i Paris.

Vi som hatat på kredit,
måste nu betala vårat pris,
men hur ska vi älska när ingen vet hur man gör?

Att bli sedd och utan att själv se,
det är allt som vi hinner med,
'snälla se mig, älska mig' skrik nu i kör.

Våra nackar gick i baklås,
nu stirrar vi blint bakåt,
där vi redan vet våra hots kapacitet.

Så nu snubblar vi oss fram,
faller, krossar tand för tand,
för att slippa se vår framtids hemlighet.

Och vi slåss för att få slå,
säger du stopp slår vi ändå,
du kan bara fly längs korridoren utan slut.

Nej, nej, vi är inte djur,
för vi sitter inte i bur,
så kommer vi så tveka inte bara skjut.

Kommentarer
Postat av: georgia

genialiskt är det enda klyschiga ordet jag kommer fram till

2009-11-17 @ 17:11:11
Postat av: J

Skitbra text!

Sätt musik till,

sjung på svenska i CJ!!!

2009-11-28 @ 14:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0