Fråga Albin

Favoritbok?

Gillar det mesta med Per Nilsson, Katarina von Bredow (ja, jag vet) och de fristående Håkan Nesser Böckerna. Men favoritbok måste vara Harry Potter och den flammande bägaren.

 

Hur är du som person?

Svårt att svara på men till ex. när jag brinner för något så är det skogsbrand och ingen kärringfis om man säger så. Som person är jag ganska negativ, ser det värsta först, men försöker ofta skapa situationer där det är en positiv stämning. Det mest använda adjektivet som utomstående valt att beskriva mig med är nog mysig tror jag.


Har du någon speciell flicka som tar upp en plats i ditt hjärta just nu?

Jag har många och mycket som fyller mitt hjärta.


Favorit Marabou?

Helt klart Marabou dukat! Dock verkar dom nästan ha slutat sälja den för jag hittar den inte längre...


Mjölk eller socker i kaffet..? Kanske båda??!!!!!

Verkar vara en väldigt speedad person som ställt frågan. Kanske borde ta det lugnt med kaffet? Jag gillar mjölk i mitt kaffe. Socker när det är fezt.


Gillar du fasta förhållanden eller lösa, om du fattar vad jag menar :P

När man är så kär att man inte vill vara med någon annan är det som bäst.


Berätta om din första kärlek!

Haha, om man räknar "fråga chans" tiden som kärlek så var det nog en tjej som hette Molly som gick på "andra sidan" (ska uttalas med doomsday röst) skolan som var så himla söt. Svart svallande hår.

Men om man räknar den första kärleken som i att jag verkligen var kär så var det en annan Molly. Det namnet förföljer mig. Hon hade extremt blond och otroligt fint hår. Skelade någon gång då och då om man hade tur. Sjukt fint med tjejer som skelar. Vi var tillsammans i nästan 3 år från och till.


Favoritplats?

Många! Hade ett plåttak utanför mitt fönster när vi bodde i villa som jag kunde klättra ut på. Ovanför det taket fanns ett till plåttak, och när det regnade så kunde man krypa ut med te och täcke och lyssna på smattret ovanför. Men nu måste jag nog säga Söderstadion, ateljén på Lilla Skinnarviksgränd eller i replokalen.


VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ EN MYRA?

DEN KAN VARKEN SIMMA!


Hur kommer du på allt du skriver?

Ofta så bygger det på något som hänt mig, någon i min närhet eller någonting jag bara snappat upp någonstans. Så kommer det en mening som fastnar i mitt huvud om det, vilken jag senare skriver ner och sedan bygger på. Har tagit mig allt från 5 min till 2 år att skriva texter.


Favoritband/musik? Favoritartist?

Lyssnar mycket på post-rock/ambient musik. God is an astronaut, This will destroy you, Explosions in the sky o.s.v. Sen gillar jag band som Sigur Rós, Mew, Frightened rabbit, The mars volta och Friska viljor.


Kommentarer
Postat av: molly

skela kan du göra själv :( haha

2009-11-24 @ 20:43:14
URL: http://andsoweran.blogspot.com
Postat av: Jenny

va mysigt de va å läsa dina svar albingubben =)



Det jag reagerade på var att när du beskrev dina två första kärlekar så nämnde du deras hår, bådas alltså haha. det tyckte jag var roligt... Visste inte att du hade sån grej för hår liksom ;P

2009-11-26 @ 00:03:20
Postat av: Albin

Haha, just dom två råkade bara ha väldigt fint hår haha.. Har någon fetish för händer med.. Och läppar..

2009-11-26 @ 01:18:55
URL: http://amsterdamn.blogg.se/
Postat av: Jennifer

"Skelade någon gång då och då om man hade tur." HAHAHA! Vilken underbar mening :D



(jag skelar när jag är trött/full/stenad, whatever!!!)

2009-11-30 @ 02:58:39
URL: http://lisyia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0