Människan

Som jag ser det finns det två typer av människor. Nr 1:
Dom som har en negativ inställning till nya människor. De som dömmer efter ytliga fördommar och som försöker hitta svagheter hos dom som dom beundrar för att kunna höja sig själva. Osäkra människor. Människor som misstror alla tills dom har bevisat motsattsen.
 
Nr 2:
Dom som har en positiv inställning till människor. Som vill tro det goda hos alla. Som går in med ett leende i en ny relation. Naiva människor. Människor som ger alla tillit tills dom missbrukat det.
 
Jag har varit båda och tro mig, det är så otroligt mycket härligare att räkna sig själv till grupp nr2. Även om det är svårare, även om det betyder att du kommer stöta på människor som kommer såra dig. Kanske såra dig väldigt, väldigt djupt. Men jag vill tro att dessa människor, som inte är värda dig eller din uppmärksamhet, däremot är värda att ta sig igenom för att hitta dom människor som ger dig ny energi istället för att ta den ifrån dig. Visst det är läskigt, men tänk hur många fantastiska och fina människor du missar om du dömt ut dom, bestämt att dom inte ska få ta del utav din tid, innan du ens lärt känna dom.
 
Jag vet att jag kommer låta som en jävla hippie nu. Men att älska är så brutalt mycket roligare och varmare än att hata. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0