Vilja

Jag har börjat omvärdera. Precis som att jag blir illamående och ilsken av att folk gör saker mot andras vilja, precis lika illamående vill jag börja bli när jag gör saker mot min egen. Jag försöker så gått jag kan att stoppa saker som sker mot folks vilja. Idioter finns överallt bland oss och det är vi som inser detta som faktiskt måste göra något åt det. Det är vi som måste säga ifrån även om det är läskigt, även om idioterna vänder sin idioti mot dig istället. 
 
För jag skulle ta en kula för någon annan. Jag skulle ta all ilska från idioter så att du slipper. Åtminstone vill jag tro att det är så jag fungerar. Men samtidigt så har jag otroligt många gånger i mitt liv gjort saker helt och hållet för andra. Visst, ibland gör jag gärna det. Ser den film som du vill se istället för den jag vill se. Ingen big deal. Men jag MÅSTE börja leva mer för mig själv. Inte göra saker för andra som faktiskt sårar/skadar/irriterar mig. Jag har bara så otroligt svårt att säga nej till andra då jag aldrig vill göra någon illa. För jag lever hellre i misär än låter dig göra det. Ska låsa in mig och öppna den bok som är jag. Ska läsa mig från pärm till pärm tills jag fattar vad det är som är fel. 
 
Sen JÄVLAR kommer jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0