JAG

Varför ska vi egentligen fortsätta när det inte finns utrymme till att vara sig själv? När pressen på hur du ska vara och se ut är så stor att vi går in i roller. Låtsas vara någon annan i rädsla över att våra egna "jag" inte ska räcka till. Men om du är dig själv och någon inte skulle imponeras av dig, är det inte bättre att prata med någon annan än att försöka vara någon annan?
-
För det räcker nu, jag är så ofantligt trött på att träffa falska människor, som tror att dom behöver lura mig för att jag ska vilja umgås med dom. Tro mig, det är precis tvärtom.

Kommentarer
Postat av: J

så känner jag med. precis så.

2012-06-04 @ 23:13:43
Postat av: Alle

jag håller verkligen med, jag vet hur de känns, tycker precis samma sak. Jag är väl igentligen inte den som nedväderar andra, men man blir så otroligt trött på de som inte kan vara sig själva, du är du, jag är jag. ibland ställer man sig själv frågan, vad håller på och händer med allt idag!?.. True words!

2012-06-11 @ 23:55:17
URL: http://nattstad.se/asoderbaum
Postat av: Madelene

Ditt jag är väldigt vackert iallafall.

2012-06-25 @ 15:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0