The great evil.

Finns en väldigt fin film med ett utav de finaste citaten någonsin i. Red line heter den och citatet är:
 
"This great evil - where's it come from? How'd it steal into the world? What seed, what root did it grow from? Who's doing this? Who's killing us, robbing us of life and light, mocking us with the sight of what we mighta known? Does our ruin benefit the earth, aid the grass to grow and the sun to shine? Is this darkness in you, too? Have you passed through this night?"
 
Ibland kan jag verkligen undra. Jag har tidigare pratat om hur jag gått från att vara en negativ person till en positiv person. Att älska är roligare än att hata och det kan väl ingen egentligen säga emot? För jag tror att de som älskar och sprider kärlek är lyckligare än de som sitter och irriterar sig på allt och alla är. Kanske är det väldigt mycket enklare att hata?
 
Du kan slå upp vilken tidning som helst och hitta alla möjliga hemskheter och illdåd där i. Självklart är det så att hemska nyheter säljer och är mer "unika" på något vis. Det intresserar väl helt enkelt folk mer än nyheter om goda gärningar. 
 
Men, hur i helvete kan hatet vara så djävulskt stort? Jag vet människor som uttryckt ett hat mot mig endast baserat på hur jag klätt mig. Människor kan hata baserat på andras åsikter. Jag kan själv sitta ibland och fyllas med irritation och hat mot andra vilket ofast leder till en klump i magen. Idiotiskt enligt mig. Varför ska jag sitta och rikta min energi på det istället för att rikta den mot folk och saker jag älskar?!
 
/Albin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0