Mode.Mode

Har under en tid funderat på det här med mode. När jag klickade runt på olika bloggares sidor så slog det mig hur otroligt lika deras sätt att skriva, deras klädstil och generellt deras liv överlag verkar vara. Självklart är det inget fel med att leva som dom gör och jag önskar dom all lycka dom forthoppningsvis sitter på. Men det känns som att det eventuellt kan ge en väldigt vinklad bild till yngre. Yngre som faktiskt, medvetet eller inte, har dessa personer som förebilder. Med tanke på hur många som springer runt i vita converse och svart skinnjacka så antar jag att det är ganska många.
 
Som sagt, verkligen inget fel emd detta men för mig handlar mode om att uttrycka sig. Att kunna påverka andra människors uppfattning om dig innan dom pratat med dig. Men varför klär sig då så många i samma typ utan outfits? Varför vill man inte ge ett emr unikt intryck? 
 
Överlag så får jag känslan av att många bloggare målar upp en skev bild av hur livet ska levas som bäst.
 
Vill gärna veta vad du tror!

Kommentarer
Postat av: madeleine

Jag antar att alla inte har det intresset, att finna sin egna unika stil. Man bara klär sig i det man tycker är snyggt helt enkelt och trivs med det. Sen är det svårt att hitta en unik stil idag. Jag menar, det skulle i princip innebära att man skulle behöva sy sina egna jävla kläder. Vem orkar. Hursom, jag befinner mig själv i den sortens identitetskris som de flesta ungdomar upplever. Att jag vill finna min egna unika stil, det bor ett litet pretto i oss alla. Men egentligen gav jag upp för länge sedan. Jag misslyckas, obviously. Här sitter jag nu i en t-shirt med delfintryck och är väl medveten om att jag inte är den enda som diggar delfiner och valar som en sorts modegrej nuförtiden. Men jag trivs i den. Och jag är alldeles för lat för att bry mig.

2012-09-27 @ 01:22:51
URL: http://gallows.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0